Nieuwe cursus en collega!

Het einde van het jaar nadert. Traditie getrouw kijken veel mensen dan even terug om te ontdekken dat dit jaar wéér sneller is gegaan dan het jaar ervoor. Wij kijken terug op een geslaagd jaar én zien uit naar 2017!

Trots op onze budgetmaatjes

Het afgelopen jaar hebben we meer dan 40 mensen mogen helpen door middel van een budgetmaatje. Hoe gaaf is dat! Mensen die tijdelijk even hulp nodig hebben, omdat het even tegen zit. Of omdat er veranderingen zijn in iemands persoonlijke of werkzame leven waardoor er nieuw (financieel) evenwicht gevonden moet worden. Maar onze budgetmaatjes doen veel meer dan alleen een financieel plaatje maken. Zij zijn een luisterend oor, denken mee, gaan mee en weten soms het onmogelijke mogelijk te maken. Er wordt werk gevonden, zowel betaalde banen als vrijwilligerswerk om ervaring op te doen, families worden gemotiveerd om elkaar te helpen en inwoners worden aan elkaar gekoppeld die goed bij elkaar passen. Zonder dit team hadden we al deze mensen niet kunnen helpen en daar zijn we zo blij en dankbaar voor, maar ook trots op!

Cursus omgaan met geld

In januari gaan we starten met de cursus omgaan met geld. Deze cursus is voor inwoners uit de gemeente Stichtse Vecht. In 8 bijeenkomsten van 2 uur leer je nog beter met je geld om te gaan. Niet iedereen vindt het leuk of makkelijk om een overzichtelijke thuisadministratie op te zetten en in deze cursus leer je aan de hand van duidelijke, concrete stappen hoe je dit eenvoudig kunt doen. Je zult ontdekken dat je niet de enige bent, die hier soms mee worstelt en het is fijn om te delen en te leren van elkaar. Met elkaar weet je immers meer en kun je met eenvoudige tips een stuk verder komen.

Zoals jullie van ons gewend zijn, stellen we nieuwe collega’s altijd even voor. Dit keer is de beurt aan Tineke van den Tillaart en zij gaat de cursus omgaan met geld verzorgen.

Tineke van den Tillaart

 ‘Het is mijn grootste passie om mensen te helpen bij het inzicht krijgen in hun financiële situatie. Ik leer mensen een nieuwe balans te vinden tussen hun inkomsten en uitgaven, zodat ze meer geld overhouden.

Na 5 jaar werken als analiste, heb ik de mbo-opleiding Sociale Dienstverlening gevolgd en een aantal jaren met veel plezier bij verschillende Sociale Diensten gewerkt als bijstandsmaatschappelijk werkster. Na de geboorte van mijn twee zoons ben ik mee gaan werken in de natuurvoedingswinkel die mijn partner en ik hadden geopend.

Na een scheiding was ik genoodzaakt een baan te zoeken om in de kosten van levensonderhoud te voorzien. Na een baan als secretaresse ben ik opgeleid voor de salarisadministratie. Vanaf 1998 tot 2016 heb ik als salarisadministrateur gewerkt bij verschillende bedrijven en overheidsinstellingen. Na de scheiding moest ik rondkomen met een beperkt budget. Ik probeerde wel elke maand wat geld opzij te zetten voor onverwachte kosten of uitstapjes met de kinderen. Je zou me een ervaringsdeskundige kunnen noemen om met weinig geld toch leuk te kunnen leven.

 In 2012 ben ik naast mijn baan als budgetcoach gestart met mijn praktijk BudgetCoachNieuwegein. Ik wil graag mijn deskundigheid en (levens)ervaring inzetten om mensen te begeleiden bij het op orde brengen van de financiën en ze te leren om geld over te houden voor reserveringen en persoonlijke spaardoelen. Als budgetcoach lever ik graag een bijdrage aan het vroegtijdig signaleren van financiële problemen en het leren budgetteren’.

Tineke is dus een vrouw die zelf met het financiële bijltje heeft moeten hakken. En vervolgens als zelfstandige aan de slag is gegaan en haar kennis en ervaring met anderen wil delen. Hoe mooi is dat!

Mee doen?

Wil jij ook meer overzicht over je thuisadministratie en leren hoe je daar op een goede manier mee om kan gaan? Heb jij ook behoefte aan financiële tips en adviezen? Of vraag je je af of deze cursus wel iets voor je is? Neem dan contact op via info@leefmd.nl of via 06 – 2013 60 91

Deel dit bericht via: