16 Jun 2015

Onderwijs nieuwe stijl?!

Wat is het toch genieten om iedere dag weer in gesprek te zijn met mensen, die ook de wereld een stukje beter willen maken! Vandaag hebben we gesproken met Hogeschool Avans in Den Bosch. Zoals de gemeenten, de uitvoeringsorganisaties en de burgers moeten veranderen  naar een participatie samenleving, zo staat ook het onderwijs voor een transitie. Zij leiden namelijk de professionals van de toekomst op! Dus ook daar is het besef goed door gedrongen, dat het ‘standaard en aanbod gerichte’ opleidingsprogramma vertaalt moet worden naar de samenleving van de toekomst. En denken zij met ons mee!

We zijn allemaal onderdeel van een groter geheel. Hoe meer je ‘over de grenzen’ kijkt van je eigen (werkzame) leven, hoe meer je je realiseert dat wij ‘slechts’ één schakel zijn in een groter verhaal. Tegelijkertijd is de impact van de inzet van al die individuele schakels enorm groot en moeten we die krachten bundelen!

Leef staat voor een nieuwe aanpak;

  • het samenbrengen van burgerparticipatie en sociaal ondernemen

  • veranderen is (voor) doen, dus in de praktijk brengen en met maatschappelijke impact

We gaan na de zomer starten met verschillende projecten. Dat doen wij onder andere in samenwerking met (oud) studenten, die een stukje willen bijdragen aan een samenleving waar iedereen tot zijn recht komt. Door zelf te ondernemen en met vallen en opstaan te leren wat er écht werkt, veranderen we door (voor) te doen! Wij geloven dat we ‘gewoon’ aan de slag moeten, omdat er ongelooflijk veel te doen is. Op deze manier initiëren we verandering voor de toekomst en voor alle wijken in Nederland, waar je ook woont.

Wil je een bijdrage leveren en heb je een toegevoegde waarde die past binnen de visie en missie van Leef?  Heb je een goed idee dan wel wil je een specifiek probleem oplossen, maar weet je niet hoe je moet beginnen? En wil je niet voor jezelf beginnen, maar onder de vleugels van Leef de mogelijkheden bekijken? Kom bij Leef en wij pakken het samen op!!

 

Deel dit bericht via: